Final story - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu Final story - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu

Final story

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

25 Februari 2012 | Nederland, Brielle

Hi everyone!
Vanochtend geland in Amsterdam, maarrr jullie hebben nog wat verhalen van me te goed! Dus ik ga verder waar ik gebleven was:
De volgende dag moesten we eerst in Queenstown een sterretje in de ruit laten maken. We konden niet gelijk terecht dus zijn we eerst bij Patagonia een hot chocolate met chili poeder wezen drinken. Dat is een bekende tent in Queenstown met de beste hot choco/ijs enz. Heel vervelend dus. Nadat het sterretje gemaakt was hebben Maaik en ik Alex weer opgepikt (die was in de stad gebleven om daar nog wat rond te struinen) en zijn we naar Te Anau gereden. Hier hebben we de nacht doorgebracht om de volgende dag door te rijden naar het schitterende Fiordland!
Amazing! Wat is het daar mooi. Heerlijke autorit dus weer. We hebben hier Milford Sounds bezocht. 's Middags een tour met een stukje kajakken en een wandeling door het regenwoud (o.a. langs een rivier waar we uit konden drinken en een waterval) met een hele gezellige guide. Toen we in de kajaks zaten hebben we een pinguin gespot! Die was lekker aan het zwemmen op zijn gemakje. Schijnt niet veel voor te komen in deze tijd van het jaar dus we hadden geluk! Overigens ook met het weer, het was warm en zonnig terwijl het daar meestal regent. 's Avonds hebben Maaik en ik zelf pizza's gemaakt aangezien er een oven bij de Lodge was waar we overnachten. Lekker!!
Happy birthday Alex! Jaja, de volgende dag werd Alex 25. En daarom moest ze de hele dag met een happy birtday-badge oplopen, zodat niemand het kon missen. We hebben die ochtend nog een kayaktour gedaan. Nu heb ik niet echt meer een ochtendhumeur, maar tegen 20 niet-grappige-grapjes per minuut houdt mijn humeur het niet. De stuiterende guide die ons op kwam halen kon ik dus niet echt waarderen op de vroege morgen. Tijdens de uitleg op wal kwam er een helikopter overvliegen met een aantal enorme dode herten eraan, bizar om te zien! Eenmaal in de kayaks o.a. naar een 165 meter hoge waterval gevaren en er even naartoe gelopen. Verder zeehonden en weer een pinguin gezien. Op een gegeven moment riep Alex: haai! haai! ik keek naar beneden en zag inderdaad de staart van een wegzwemmende haai, cool! Was weliswaar geen gevaarlijke, maar groot was hij wel! Verder wist de guide een hoop te vertellen over de fjorden, erg leuk dus allemaal. Hierna zijn we gaan douchen en vervolgens vertrokken, in Te Anau gestopt om een verjaardagstaart te scoren. Dit werd een huge chocoladetaart, kaarsjes erop en toen Alex deze had uitgeblazen alledrie een reusachtig stuk van gegeten, lekker datie was! Hierna verder gereden naar Dunedin waar we uit eten zouden gaan, alleen was het toen we aankwamen vrij laat en waren de keukens dicht, dus toen maar een geniale hamburger gegeten en het etentje uitgesteld tot de volgende dag.
We waren dus in het donker naar een parkeerplaats gereden een eindje buiten de stad om te overnachten en toen we de volgende dag wakker werden bleek het er super mooi te zijn. Dat is echt heerlijk wakker worden. We zijn naar Otago Peninsula gegaan, dat is een schiereiland bij Dunedin met strandjes en kliffen. Hier een beetje rondgekeken en weer zeehonden gespot. Vervolgens naar het centrum om hier 's avonds dan toch eindelijk lekker uit eten te gaan. In Fiordland gevangen hert op, zal wel niet dezelfde zijn geweest als die we over hebben zien vliegen, maar het idee was leuk.
Volgende dag eerst weer Dunedin in om even bij een Farmers Market te kijken. En na wat boodschappen bij de Pak 'n save (is wat goedkoper) naar Oamaru gereden. Hier wilden we douchen maar de enige mogelijkheid die ze bij de i-site konden bedenken was dat we naar het zwembad zouden gaan. Hier konden we voor weinig geld zwemmen (lees: in het warme spa-bad hangen) en vervolgens lekker douchen. Aangezien het een druilerige dag was een goede optie! Daarna naar een plek gereden waar we de geeloogpinguins op het droge konden zien. Hier eerst even een maaltijd bereid in onze camper (tja het regende en wie zegt dat een gasbrander niet in de camper kan?), om vervolgens ook nog wat marshmallows boven de gasbrander te verwarmen. Toen snel bij de pinguins wezen kijken, het waren er 2, en ja op het land zijn ze ook leuk. Alex wilde ook graag de blauwoogpinguins zien, maar omdat dit weer aardig wat kostte besloten Maaik en ik binnen op haar te wachten. Kwamen wat te vroeg aan bij het centrum dus eerst nog met zijn 3-en wat wezen drinken en een manuka honey-pot gegeten, mm! Toen Alex terugkwam van de pinguins liepen we naar de bus, bleken er een stel blauwoogpinguins op het parkeerterrein te lopen! Dus Maaik en ik hebben ze toch ook nog gezien. Grappig, deze zijn veel kleiner dan de geeloog, so cute!
We wilden de volgende dag eigenlijk Mount Cook vanaf een look-out bekijken. Helaas hing de bewolking nogal laag en konden we dus uiteindelijk de berg niet zien. We wilden eigenlijk naar Banks of Peninsula rijden maar aangezien de rit toch wat langer was dan verwacht maar gelijk doorgereden naar Christchurch. Hier aangekomen was het best een schok om te zien wat de aardbeving een jaar geleden heeft aangericht. Je weet het wel, maar je verwacht toch niet nog zóveel ervan te zien. Het centrum is voor het grootste gedeelte nog afgesloten en het heeft wel wat weg van een spookstad. We werden er alledrie een beetje stil van. Na door "tijdelijke centrum" te hebben gelopen hebben we een campsite gevonden voor onze laatste nacht met Sir Ed (de van).
De volgende ochtend moesten we dus al onze spullen inpakken en de camper een beetje schoonmaken. Eerst onze bagage bij een hostel afgeleverd en vervolgens.. time to say goodbye to Sir Ed :( Vond het maar niks dat we "onze" van achter moesten laten. Is toch ongeveer 3 en een halve week ons huis geweest. Verder niet veel gedaan die dag, boodschappen, een wasje en verder lekker gerelaxed en pannenkoeken gegeten. Wel luxe om te kunnen douchen wanneer je wilt, op meerdere pitten te kunnen koken, continu een nette wc in de buurt te hebben en een eigen bed (dat was wennen, kon me ineens weer omdraaien).
Laatste dag in NZ! Yep, 's avonds moesten Alex en ik afscheid nemen van Maaik. Maar eerst nog naar het centrum gelopen voor een lekker softijsje met fruit (banaan in mijn geval),de rest van de middag rustig aan gedaan in het hostel en voor vertrek nog genoten van een gooi-van-alles-bij-elkaar-en-kijk-wat-het-wordt-salade. Toen dus het afscheid van Maaik, maar gelukkig dit keer maar voor 18 dagen! Vanaf Christchurch naar Auckland gevlogen en daar vandaan naar HongKong waar we de volgende ochtend vroeg aankwamen.
Tja, what can I say about HongKong? Dat het niet mijn stad is in ieder geval! Wat een drukte, mensenmassa's, smog en vuil. Noem het maar een flinke cultuurshock na Nieuw-Zeeland.. Alex heeft eerst een deal gemaakt om 2 pakken te laten maken en vervolgens de stad een beetje te verkennen. We zijn door een reusachtig winkelcentrum gelopen, de Ocean Terminal, waar je makkelijk kan verdwalen. Hier ook even een lekkere Chinese lunch op. Daarna vanaf Victoria Harbour met een ferry naar de overkant om ook hier nog wat rond te lopen. 's Avonds heerlijke Peking eend gegeten in een leuk Chinees restaurantje. Je krijgt gratis onbeperkt thee bij de maaltijd en je zit aan een grote ronde tafel waar ook andere mensen bij worden gezet, leuk om eens mee te maken. Vervolgens over de night market gelopen en daarna naar het hostel om behoorlijk uitgeteld in slaap te vallen! Was wel grappig, ik ben gelukkig niet zo groot, maar Alex pastte niet in het bed hihi, ze zijn hier duidelijk niet berekend op mensen langer dan 1,70m.
Lekker lang uitgeslapen, ontbijtje gescoord en nog wat door het park gewandeld. Is dan wel weer leuk, een oase van rust midden in de drukke stad. Met o.a. schildpadden, papagaaien en flamingo's. 's Avonds naar het vliegveld en vanochtend om 5 uur dus weer veilig aangekomen in Nederland!
Wat vliegt zo'n maand toch voorbij. En wat heb ik ontzettend genoten! Nieuw-Zeeland is echt een waanzinnig mooi land en het is super dat ik deze ervaring heb kunnen delen met mijn lieve vriendinnetjes! Voel me wel een beetje alleen nu haha. Went ook wel weer ;)
Leuk dat jullie mijn verhalen hebben gelezen en bedankt voor de berichtjes!
Kusz

• 24 Februari 2012 - 15:57

Wen:

Welcome home vriendinnetje! Erg leuk je verhalen :-) al je weer gewend bent hier dan moeten we afspraken voor de foto's en bijpraatverhalen! Liefs XXX