NZ! Meeting Maaikie, Auckland, Rock the boat enz. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu NZ! Meeting Maaikie, Auckland, Rock the boat enz. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu

NZ! Meeting Maaikie, Auckland, Rock the boat enz.

Door: Elsow

Blijf op de hoogte en volg Els

02 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Maar eerst nog de laatste dag L.A. We zijn door Felix, onze roomie, naar Venice Beach gebracht. Het strand met de hippies, leuk om te zien, erg mooi ook. Over het strand naar Marina del Rey gewandeld en daar nog een lift gekregen naar een deel van de haven met wat winkels en eettentjes. Na wat gegeten te hebben bedachten we dat het misschien slim was aan de terugweg te beginnen... nou en slim was het! Bleken dus echt helemaal aan de andere kant van L.A. beland te zijn en L.A. is huge! Maar voor 1,5 dollar konden we wel met de bus helemaal terug, dat dan weer wel. Uiteindelijk kwamen we na ongeveer 3 uur reizen een half uur voor onze transfer naar LAX (het vliegveld) aan.
Toen dus een lange vlucht naar Auckland, gelukkig voornamelijk weer geslapen :) Uiteindelijk kwamen we aan en daar was.... Maaikeeeeee!!! Zooo onwijs leuk om d'r weer te zien :D
De camper opgehaald (hij is echt heel cool en knus 's nachts haha) en een super snelle sightseeing Auckland gedaan (Sky tower, haven) Om vervolgens naar het Auckland Memorial Museum te gaan met allemaal Maori art & stuff, mooi om te zien. Daarna zijn we naar Mount Eden gereden voor een waanzinnig uitzicht over de stad. Na het tanken en boodschappen doen vertrokken richting Paihia, vanwaar we de volgende dag zouden vertrekken voor een boottocht. De rit was heel mooi, door heuvels, langs stranden, echt genieten. Uiteindelijk bij Waipu gestopt om de nacht door te brengen op een DOC camping (stromend water, wc en KOUDE douche). Jaja Els dus de volgende ochtend onder een koude douche.. that's some experience ;) Maarja I survived. Alex en Maaike waren zo stoer om eerst nog te gaan zwemmen.
Toen hebben we onze weg naar Paihia vervolgd. Om kwart voor 5 begon hier het Rock the Boat avontuur. Was zoooo gaaf!! De boot is een oude auto ferry, maar dan dus verbouwd met boven slaapvertrekken en onder een bar, tafels, stoelen, banken en een pooltafel (en wc's natuurlijk). We waren met nog 10 andere mensen die allemaal erg aardig waren en de crew was erg aardig en gezellig. Eerst een shoot the duck competition (rubber eens die achter de boot hing, mochten we op schieten en wie hem het meest raakte won), die werd gewonnen door Alex, waardoor ze een gratis drankje verdiende :) Later zijn we gaan vissen en heb ik voor het eerst in mijn leven een vis gevangen (cool), Maaik had er wel 3!
's avonds lekker gebarbecued met steak, worst, salades en mosselen (nice!) en een vis die iemand gevangen had, lekker lekker.
Later zijn we gaan nachtkayakken, in het water zitten algen die een chemisch stofje uitscheiden, overdag neemt het licht op en in het donker als je het water verstoort licht het op, heel mooi om te zien. Terug op de boot zijn we nog even gaan zwemmen, was best lekker :D
Vervolgens nog gezellig een kopje thee gedronken om op te warmen, rond het haardvuur en daarna gaan slapen.
De volgende dag zijn we gaan snorkelen, de bedoeling was om kane en mosselen van de rotsen te krijgen en heb een kane (soort zee-egelachtig ding) te pakken gekregen.
Terug op de boot zijn we naar een eiland gevaren voor een kleine wandeling omhoog vanwaar we een fantastisch uitzicht hadden. Terug op de boot hebben we op de terugweg nog van de kane mogen proeven. Schijnt ontzettend duur te zijn als je het wilt kopen. Was lekker, kan het niet echt met iets vergelijken but I like it!
Eenmaal terug bij de camper zijn we op weg gegaan naar Waitomo, hier wilden we de volgende dag naar de Glow-worm caves. Onderweg in Hamilton fish and chips gegeten en overnacht langs de weg op een rest area (parkeergelegenheid langs de weg zonder iets, dus geen wc/douches maar what the hell, het is gratis ;)
Glow-worm caves de volgende dag was ook heel leuk (en koud). Kregen een wetsuit, waterschoenen en een helm en daar gingen we de grotten in. Met een band waar we op sommige stukken in konden gaan zitten er doorheen. Hier een daar wat sprongen naar beneden e.d. maar vooral een super mooi gezicht om al die beestjes op te zien lichten in het donker.
Hierna richting Rotorua gereden omdat we hier de volgende dag (vandaag!!) naar Hell's gate wilden. Dit is een gebied met vulkanische activiteit, dus hier hebben we een wandeling gemaakt, weer iets heel anders en indrukwekkend om te zien. Om vervolgens de spa in te duiken (modderbad gevolgd door ijskoude douche en daarna een lekker mineralen bad, alles natuurlijk). Daarna genoten van een lekkere lange douche en nu zijn we dus in Rotorua zelf.
Ik vergeet waarschijnlijk de helft te vertellen maar anders wordt het helemaal zo'n lang verhaal (en duurt het schrijven te lang).
Bedankt voor alle berichtjes, heel leuk om te lezen!
Liefs!

• 02 Februari 2012 - 08:26

Lisa:

Wat ontzettend leuk om dit allemaal te lezen zeg! Nog maar een weekje weg en de avonturen spatten er alweer af. Moet ook erg fijn zijn om Maaike weer te zien :D Ben wel jaloers hoor!!

Anyways, geniet er volop van en ik kijk uit naar het volgende avontuur :)

Kus voor jullie alledrie!

• 02 Februari 2012 - 08:38

Mam:

Maar goed dat je af en toe een verslag schrijft, want wat jullie allemaaal doen en meemaken..............erg leuk om te lezen, ben ook iedere keer weer erg nieuwsgierig.
    Dikke kus Mmmm

• 02 Februari 2012 - 13:38

Sandra:

Wat een leuke dingen doe je allemaal zeg!!! Echt leuk om te lezen.
    Marcel is nog steeds verdrietig dat hij niet mee mocht van mij.......
    Doe de meiden de groeten.
    xxx

• 02 Februari 2012 - 14:14

Oma:

wat heb je al veel beleefd.Het is heel leuk om je verslag te lezen.Dus ik kijk al met veel interesse naar je volgende
    belevenissen.
    Met opa gaat het goed.
    groetjes en liefs van opa en oma.

• 02 Februari 2012 - 15:36

Lisanne:

Wat een super leuk en gaaf verhaal weer. Zo te lezen is er zat te beleven! Hier is het momenteel -5 en gevoelstemperatuur is nog veel lager dus je mist hier niks!

Veel plezier nog!

• 05 Februari 2012 - 15:45

Paddy:

Ik was al jaloers, maar nu het hier vriest dat het kraakt en ook nog gesneeuwd heeft zodat die knollen verplicht in de vorstverlet zitten ben ik nog veel meer jaloers. Rijtje populieren naast het huis omgezaagd en ze zijn gelukkig allemaal de goede kant opgevallen, dus je bed staat er n og. Bij vijf graden onder nul zijn we nu bezig al dat hout op te ruimen dus we krijgen het vanzelf weer warm. Veel plezier verder, groetjes ook aan Maaik en Alex, Paddy