Loving it! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu Loving it! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu

Loving it!

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

17 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

En toen op weg naar de gletsjers! Wederom een geweldige mooie rit, zoveel schitterende natuur. Wat ze alleen wat minder hebben zijn... juist tankstations.. Dat werd dus nog even spannend toen het rode lampje die aangeeft dat de tank leeg is iedere keer ging branden, uiteindelijk bij een motel gestopt en gevraagd, toen bleken we gelukkig nog maar 3 km van een benzinepomp af te zitten. Spannende 3 km, dat wel. Degene die achter ons reed zal gedacht hebben dat ik niet helemaal spoorde, want: keihard door de bochten (omdat we naar beneden gingen en dan is het zonde om te remmen) en op de rechte stukken niet harder dan 70/80 waar je 100 mag (die stukken waren wat vlakker). Maar goed we hebben het gered! Vervolgens doorgereden naar Greymouth en daar op een parkeerplaats geparkeerd om te overnachten.
Volgende dag verder gereden en onderweg gestopt in Hokitika en daar even bij een jade-factory gekeken, leuk om te zien! Hierna verder gereden naar Franz Josef waar we een legale! overnachting hadden geboekt, wat inhield dat we een keuken en douches tot onze beschikking hadden en Lex en Maaik zijn ook nog in de sauna en hottub geweest. Alex lekker pannenkoeken gebakken, mm!
Next day: A whole day Fox Glacier hike! Amazing! Dat was echt zoo mooi en gaaf om op de gletsjer te lopen. Echt ontzettend van genoten en het was niet eens zo koud! Daarna zijn we naar Queenstown gereden (ritje van 5 uur). Daar aangekomen dus behoorlijk kapot! En lekker gaan slapen.
Volgende dag info gaan vragen over o.a. bungyjumpen (nee niet voor mij natuurlijk) en Alex bleek diezelfde dag nog te kunnen springen! Van de Kawarau Bridge waar de 1e bungyjump vanaf gedaan is. Mooie omgeving en ze kan goed gillen :) Daarna nog even door Queenstown gelopen de must-try burger van NZ gehaald: de Fergburger! En goed was hij!
Time is up, dus de rest horen jullie later weer!
Kusz

• 16 Februari 2012 - 22:47

Alex:

Zo hard gilde ik toch niet???? :-S
    Daar gaat me stoere imago....

• 17 Februari 2012 - 09:06

Marloes:

Erg blij dat jij niet aan het springen bent. Al klinkt dat met die camper ook al heel stoer!
    Hier is de 'horrorwinter' gelukkig voorbij. Paarden kunnen weer gewoon drinken en rollen.
    Blijf maar goed lekker eten en vergeet niet maandag een biertje te drinken op mijn verjaardag...

Liefs, Loesje.

• 17 Februari 2012 - 10:56

Mam:

Even maar om een klein hoekje kijken, wat zou dat leuk zijn, genieten maar meiden, want...........
    Kuzje Mmmmm

• 17 Februari 2012 - 17:58

Lisanne:

Klinkt allemaal weer super leuk! Geniet maar extra van de laatste week. Have fun!

• 18 Februari 2012 - 14:51

Maya:

Zojuist alle 5 reisverslagen achter elkaar gelezen: dus veel "meegemaakt" in 10 minuten! Veel plezier verder nog!

• 22 Februari 2012 - 18:39

Wen:

Love your story again! Ik zie je al crossen met die camper :D haha geweldig maar hoeist met het eten? Ik hoor alleen maar lekkere dingen! Nog een paar dagen en dan is je droom weer voorbij :( jammer voor jou maar ik ben blij als je er weer bent! Ik mis je echt hoor!
    Have fun XXX