Hangi, kiwi's en een lange hike - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu Hangi, kiwi's en een lange hike - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu

Hangi, kiwi's en een lange hike

Door: Elsow

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hi again!
Zoo the adventures continue.. 's avonds zijn we in Rotorua naar een Maori village geweest. Hier hebben we een voorstelling gezien en van alles over de Maori cultuur geleerd. Zo leven de Maori's tegenwoordig een modern leven, maar natuurlijk blijven de tradities voortbestaan. Heel leuk om te zien wat voor instrumenten ze gebruiken en hoe ze vechten (vochten). Daarna was er de hangi, een soort feestmaal, het vlees en aardappelen wordt op een speciale manier een soort van gerookt, waardoor er een specifieke smaak aanzit, errug lekker! We hadden hier 3 verschillende NZ biertjes bijgenomen zodat we ons eigen mini-bierproeverijtje hadden, nice! Hierna een korte wandeling door de bossen waar we weer glowwormes gespot hebben (het was inmiddels donker). Vervolgens doorgelopen naar de Rainbow Springs Zoo, hier gingen we nog naar kiwi's kijken, wat een grappige beestjes zijn dat! Zien er echt super cute uit. Toen was het tijd om terug te gaan naar de camper en een slaapplek te zoeken (rest area).
De volgende dag hadden we een dagje voor de was, boodschappen en de rit naar Taupo, onderweg nog even gestopt bij een waterval, Huka falls, erg mooi want het water kleurt superlicht blauw. 's Avonds op een mooie plek (another rest area) heeft Maaike een simpele maar heeeerlijke maaltijd gemaakt, met kokosmelk, chilisaus, pindakaas en kip met rijst, verrry good!
De dag daarna zouden Alex en Maaike gaan skydiven. Helaas ging dit door veel bewolking niet door (lucky me, ben ik in ieder geval verzekerd dat ik mijn travelmates nog wat langer hou). Dus maar vast richting Tongariro gereden en daar midden in de bossen op een gratis campsite de van geparkeerd en op een kampvuur brood, banaan met chocola en marshmallows geroosterd, mmm.
Next day, time for the Tongariro Alpine Crossing, een lange hike door het gebied waar Mordor (Lord of the rings) is opgenomen, helaas was het super bewolkt waardoor we er niet veel van konden zien, maar ach 7 uur later hadden we wel een goede work-out gehad. Alex was uitgeteld maar Maaik en ik konden nog wel een stuk rijden. Maaik eerst een stuk en uiteindelijk heb ik nog zo'n 4 uur doorgereden zodat we vast vlakbij Wellington waren. De rit was zo onwijs mooi dat dat een hoop goedmaakte voor het gebrekt aan uitzicht tijdens de crossing. Op een campsite overnacht, waar het ook weer waanzinnig mooi was!
Vandaag in Wellington een museum bezocht (jaja alweer, het was gratis ;)) en net een huge brownie gegeten. Vannacht nemen we de ferry naar het Zuider-eiland, leuk!!
Dat was het weer, kusz!

• 06 Februari 2012 - 05:05

Maaike:

Superleuk verhaal Elsow! Blijft lachen! Haha! Ons kampvuur was een goeie. But remember the code... ;)
    Kusss

• 06 Februari 2012 - 11:22

Ivana:

jeetje...dit klinkt wel errrug leuk allemaal zeg! veel plezier nog!

• 06 Februari 2012 - 11:51

Lisa:

Haha mooi verhaal weer Els! Klinkt alsof jullie daar erg veel lol hebben :) En wel lekker studentikoos met al die gratis dingen!

Have fun! Kus

• 06 Februari 2012 - 15:54

Marloes:

Oei, ik geloof dat ik nu echt jaloers ben. Zit hier tegen ijspegels aan te kijken. Ben nu al heel benieuwd naar de foto's.

Liefs Loesje.

• 06 Februari 2012 - 18:35

Wen:

Haha brood, banaan met chocola en marshmallows geroosterd.. Klinkt erg goed! Past dat wel in een verantwoord dieet? ;-) Vertel je ook hoeveel kilo extra je mee terug neemt haha enne ik wist dat kiwi's harig waren maar dat het ook beestjes waren was een verrassing voor me :p Met andere woorden: leuk om je te lezen! Xxx

• 07 Februari 2012 - 11:03

Mam:

Zou jullie wel willen zien in het campertje.......
    liefs Mmmmm