Noosa & Brisbane again - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu Noosa & Brisbane again - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu

Noosa & Brisbane again

Door: Elsow

Blijf op de hoogte en volg Els

24 Juni 2011 | Australië, Rainbow Beach

G'day for the last time!
Ja dat is het dan.. Mijn laatste verslag.
Wil eerst nog even vertellen over wat we nog op Rainbow Beach gedaan hebben voor we naar Fraser gingen, was ik de vorige keer vergeten.
We zijn over het strand naar een uitkijkpunt met lighthouse gelopen. Was ontzettend mooi omdat langs het strand zandkliffen zijn in allerlei verschillende tinten rood, oranje, geel, wit. Was wel een erg lange wandeling en waren dan ook blij dat we na 2,5 uur een lift kregen. Het laatste stuk omhoog naar het lighthouse weer gelopen en damn! wat een uitzicht! Op de terugweg kregen we na 1,5 uur een lift van een echte Aussie. Maar voor die lift liepen we dus over het strand en waren er ineens heeeel veel mini-krabbetjes. Helden als we zijn sprongen, slopen en renden we om ze zo goed mogelijk te ontwijken, moet er leuk uitgezien hebben hihi. Ook moesten we een stuk door het water (of heel erg omlopen) waar we dus snel door moesten lopen omdat we anders helemaal wegzakten. Heel avontuur dus. Waren achteraf erg blij dat we een lift kregen want het werd snel vloed, dan hadden we een probleem gehad..

Goed dat was het Rainbow Beach adventure. Dan nu naar Noosa waar we een canoe-tour door de Everglades gedaan hebben. We zagen het eerst niet helemaal zitten aangezien het 's nachts erg koud word. Maar goed we hadden het bij de tour van Fraser gekregen. Dusss daar gingen we weer op weg met een paar kleren en spulletjes voor another 3 days of camping. Dit keer bleek het alleen ook nog zonder douche te zijn en mochten we geen kampvuur maken :( Na door een boot naar het beginpunt gebracht te zijn was het 1,5 uur kano-en naar het kamp. En we bleken er nog best goed in te zijn! (kan me niet herinneren het ooit eerder gedaan te hebben). Onderweg ook veel een beetje gedobberd en genoten van de warmte en de prachtige natuur. Het water was heel zwart en vlak waardoor je heel mooi de weerspiegelingen van de bomen kon zien. Bij het kamp geluncht en genoten van een koud biertje waarna we de tent opgezet hebben. 's avonds nadat we op onze gaspit gekookt hadden en gegeten, hebben we bij gebrek aan een campfire marshmallows geroosterd boven de gaspit, is weer eens wat anders :) Ook zijn we nog de kano ingegaan om sterren te kijken, dat was zoooo mooi.
Volgende dag 6 km gepeddeld en 6 km gewandeld naar een sanddune voor wederom een fantastisch uitzicht, daar geluncht en weer 2x 6km terug.
Toen we terugkwamen een lizzard gezien! (een grote hagedis), heel gaaf!
Volgende dag terug gepeddeld en weer terug naar het hostel, daar eerst een lekkere douche genomen :)
Gisterochtend naar Brisbane vertrokken en gisteravond als afsluiter kangaroo en krokodillenvlees wezen eten, lekkerrr!!
En vanavond vlieg ik dus alleen terug :(
Het is echt een geweldige reis geweest en dat komt voor een groot deel door m'n geweldige, gezellige reismate! Die nu helaas alleen verder moet..
Maaik het komt vast helemaal goed, just remember, no worries mate ;)
I'm gonna miss you.

Liefs voor iedereen en allemaal ontzettend bedankt voor alle leuke berichtjes!
Kusz

• 24 Juni 2011 - 06:11

Sandra En Marcel:

Tot gauw!!!

• 24 Juni 2011 - 07:25

Mmmm:

Die foto's wat ben ik benieuwd.
    Sinds gisteren rennen de paardjes hier over de wei echt te gek.
    Goeie reis terug tot zondag.
    Dikke kus Mam

• 24 Juni 2011 - 07:49

Nel Biesheuvel:

Lieve Els,
    wat een leuke verslagen heb ik gelezen.Het moet voor jou een onvergetelijk avontuur geweest zijn.
    En dan nu op weg naar huis en volgende week de trouwerij van Peter en Marloes.
    Goede vlucht en welkom thuis. Ik zie je xx
    Nel.

• 24 Juni 2011 - 10:50

Lex:

Heej girlie,

See you back home!!
    Ben heel benieuwd naar alle foto's en verhalen!

Liefs,
    Alex

• 25 Juni 2011 - 15:01

Lisanne:

Wat een super verslagen zeg! kan niet wachten om foto's te zien! zie je snel weer!