Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu Leconfield - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu

Leconfield

Door: Elsow

Blijf op de hoogte en volg Els

04 Juni 2011 | Australië, Tamworth

G'day again!
Pfoe hoop gedaan de afgelopen week. Zijn zaterdag eerst naar Manly geweest met de ferry, was grappig om daar Maaike d'r relatives te ontmoeten. Na het eten terug gegaan en ons "klaargemaakt" om te gaan stappen (lees: ander shirtje & borstel door m'n haar). Wij vroegen ons al steeds af hoe het kwam dat wij de enige leken die Sydney en omgeving bekeken, maar het bleek dus dat we in HET party-hostel van Sydney zaten. Nuja het was iig een leuke avond/nacht :) Zondag bleek de bus later gegaan dan we dachten dus hebben we de hele middag door Sydney gezworven o.a. door China Town waar we wat gegeten hebben, met stokjes, jawel we zijn echte pro's nu.
Toen dan met de greyhound bus naar Tamworth, waar we kwart voor 1 ' nachts arriveerden. We hadden de code's van de deuren van het hostel gekregen zodat we erin konden.
Na een kort nachtjes werden we de volgende dag om 9 uur opgepikt door cowboy Tim en konden de 5 dagen als jilleroo beginnen! We waren met nog 4 andere meiden, die ook al in hetzelfde hostel waren. De noorse Kristine, Britse Pam, Duitse Jasmine en Vlaamse Marijke.
Het was nog ong. een uur rijden naar de farm, onderweg konden we nog tweedehandskleren en drank inslaan.
De farm was echt in de middle of nowhere, geweldig mooie omgeving in de bergen. Na het verlaten van de verharde weg was het nog 25 minuten rijden en kwamen we enkel nog wat andere farms tegen.
Het terrein van de farm was dan ook enorm groot, hebben niet eens alles gezien terwijl we er toch flink rondgereden hebben met zowel de paarden als de jeep.
Alle maaltijden werden bereidt boven en opgegeten rond het kampvuur.
Het paard dat ik toegewezen kreeg voor de week was Matrix, een sensibel maar daardoor wel fijn te rijden paard. We hebben meerdere lessen natural horsemanship gehad, wat erg interresant was. Maar het leukste was denk ik toch toen we de bergen ingingen op de paarden om koeien bijeen te drijven. Leuk om dwars door de bergen te rijden zonder pad en te zorgen dat de koeien de juiste kant op gaan.
Verder leerden we ook nog wat zweepslagen en lassowerpen (heb de lassowerp-wedstrijd gewonnen Jihaaa)
Het was helaas wel koud de hele week op de laatste dag na, toen was het echt heerlijk. Dat was dus gister. Na nog wat natural horsemanship games, een korte rit en een super leuk spel met kalveren in de arena gingen we terug naar Tamworth met de staff (Anna, Kit, Justin en Amberley). Ingecheckt in het hostel en toen heerlijk gegeten in een pub.
Dat was het wel zo'n beetje, al weet ik zeker dat ik heel veel vergeet te vertellen maar goed anders wordt het wel erg lang.
Hoop dat alles goed is daar en zou het leuk vinden om wat reacties te kunnen lezen als ik in Brisbane ben!
Liefs,
Els

• 04 Juni 2011 - 08:05

Hans En Marian:

Els , goed te lezen dat alles ok is en jullie het naar je zin hebben. Al met al wel een druk leventje zo. Gr en tot vlg verslag. X

• 04 Juni 2011 - 13:25

Lisanne:

Zo wat gaaf allemaal zeg! vind het echt super om te lezen wat je allemaal doet! heel veel plezier nog!

• 04 Juni 2011 - 15:03

Loesje:

Hee Zus,
    Klinkt gaaf weer! Lassowerpen? Handig, kun je miss Bommel mee vangen als hij ontsnapt... Geef maar een demo als je terug bent! Liefs.

• 04 Juni 2011 - 19:32

Sandra En Marcel:

Jihaaaa els aan de lasso!!!!
    Klinkt weer fantastisch wat je allemaal gedaan hebt!!!

• 04 Juni 2011 - 20:38

Mmmm:

Lieve Els , zo te lezen hebben jullie het geweldig !!! Wel terug komen hoor !! Op onze farm is vandaag het gras gewikkeld 10 stuks. Vloer stal en schuur ligt.Alle palen zitten in de grond. Stuc op de muur en bijna je appartement geisoleerd. Veel hulp Piet,Yvette, Danny,E,Peter, Loesje (heeft schoenen)
    en 2 Mutsen. Bommel is erg lief en sinds vandaag is Saar er ook bij.
    Liefs en groetjes ook van oma Henny,
    Kuzje Mmmm

• 04 Juni 2011 - 21:17

Elles.:

heee els!

leuk wat van je te lezen,
    zo te zien heb je het naar je zin!
    mooimooi!
    nou mn papa is heel druk aan het helpen bij de sleepseweg,
    en ik ben ook wezen kijken leuk hoor!
    word heel leuk!

maar ik ben echt heell jaloers op je!
    lijkt me echt heel leuk in Australië

nou nog heeeeeel veel plezieer.
    ik hoop snel weer wat van je te lezen.

dikkee kus van ons allemaal
    liefs, elles.

• 05 Juni 2011 - 09:31

Opa En Oma.:

Hallo Els,
    Wat heb je al veel beleefd,wij vinden het
    heel leuk je reis zo te volgen.
    Je voelde je zeker wel een echte cowboy op paard achter de koeien aan.
    groetjes van opa en oma.

• 05 Juni 2011 - 12:38

Lisa:

Els! Klinkt allemaal echt heel gaaf. Wat een ervaringen allemaal. En tof dat je zo allemaal verschillende mensen leert kennen.

Veel plezier bij de zoo!

Liefs!

• 05 Juni 2011 - 19:23

Danielle:

Hoi Els,

Geweldig om te lezen dat alles goed gaat. Veel plezier nog!!!

Groetjes danielle

• 06 Juni 2011 - 06:02

Maya:

Erg leuk om jullie verhaaltjes te lezen. Ik leef echt met jullie mee! Ook geinig dat jullie verschillende dingen schrijven: jij b.v. over 2e-hands kleren en Maaike over een castratie.....zo blijven we allemaal helemaal up-to-date! Hier is het beter weer dan bij jullie. Have fun in Brisbane.

• 06 Juni 2011 - 11:07

Wendy:

Met plezier lees ik je verhalen! Ik kan niet wachten op de foto's die erbij horen :-) Ook sigrid vraagt vaak of ik al weer iets van je heb gehoord.

Groetjes vanuit Hellevoet en Hekelingen

• 14 Juni 2011 - 14:09

Nel Biesheuvel:

Gaaf Els om je verslag te lezen. Wat heb je het leuk!
    Ik wil ook graag je reisverslag ontvangen zodat ik je kan volgen. Veel plezier verder nog en doe voorzichtig! Dag xx
    Nel.