Eerste deel van een waanzinnige trip! - Reisverslag uit Banff, Canada van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu Eerste deel van een waanzinnige trip! - Reisverslag uit Banff, Canada van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu

Eerste deel van een waanzinnige trip!

Blijf op de hoogte en volg Els

16 Juni 2014 | Canada, Banff

Hier een verslagje van onze reis tot nu toe, dan hebben jullie in ieder geval een klein beetje een idee van waar we ons hier mee bezig houden :-) In het vliegtuig zaten we naast een aardige, wat oudere Canadees die ons 1 en ander vertelde over Canada en, most important, ons met betrekking tot wild kamperen de tip meegaf "it's better to ask for forgiveness than for permission". Van de 5 nachten met de camper so far hebben we er dan ook 3 gratis doorgebracht, zonder gestoord te worden gelukkig! In Vancouver moesten we eerst een nacht overnachten voor we de camper op mochten halen (is een regel hier). Woensdag dus de camper gehaald, wel eventjes wennen aan de omvang maar hij rijdt verbazingwekkend lekker! Boodschappen ingeslagen en op weg! Tussen Hope en Merrit overnacht. Volgende dag naar Kelowna gereden, stadje mooi gelegen aan een groot meer. Hier naar een fruitmarkt gelopen en daarna langs de waterkant gewandeld, heel luxueus allemaal, watervliegtuig gezien en heel veel jachten. Daarna wat wezen drinken om vervolgens naar de camping Bear Creek. Heel mooi plekje aan de overkant van het meer. Daar een stukje omhoog gelopen naar een look out vanwaar we een schitterend uitzicht hadden over kelowna en het meer. Volgende dag naar Revelstoke gereden en het Revelstoke national park bekeken. Helaas geen dieren gespot. Overnacht vlakbij een grote dam die we de volgende dag bezocht hebben, best indrukwekkend! Daarna was het tijd voor Glaceren national park. Hier hebben we verschillende mooie boardwalks gedaan en toen we in de camper zaten zagen we beren een eindje verderop in de sneeuw! Snel gestopt en het bleken een mamabeer met 2 kleintjes te zijn! Hierna nog een stukje doorgereden en langs de weg op een truckersstop overnacht. Volgende dag Yoho national park, eerst naar een mooie brede waterval gewandeld door een schitterend bos. Verderop de natural bridge bekeken (natuurlijk ontstane brug) en Emerald lake. Vervolgens doorgereden naar Lake Louise, wauw!! Turquoise water en heel helder. Daarna via een alternatieve weg, Bow parkway, naar Banff. Langs deze weg 3 rendieren gezien! Hier vannacht op een camping overnacht zodat we elektriciteit hadden om ons huisje te verwarmen want het is hier s nachts verdomd koud! Verder is het onderweg zijn heerlijk omdat we continu door de meest indrukwekkende landschappen rijden, het is allemaal zo groen, uitgestrekt en niet met woorden te beschrijven. DIEN hebben we lekkere muziek bij ons (oa met dank aan dj Lisa en TT productions ;-) ). En ik heb natuurlijk geweldig gezelschap :-D Helaas wel vrij veel last van mijn buik en weinig energie maar het is allemaal zo mooi dat dat makkelijk naar de achtergrond verdrongen wordt :-) so far so good dus!

• 16 Juni 2014 - 19:59

Lisanne:

Klinkt allemaal weer helemaal geweldig ben zo benieuwd naar de foto's! Heel veel plezier nog maar dat zal vast wel lukken!

• 16 Juni 2014 - 20:21

Lisa:

Liefjes!! Het klinkt echt heerlijk allemaal!! Wel ontzettend naar dat je zoveel pijn hebt in je buik, maar ik ben blij dat je desondanks toch volop geniet :) Heel veel plezier en ik kan niet wachten om alle foto's te zien.
    Heel veel knuffels en liefs van DJ Lisa en TT Productions :D

• 16 Juni 2014 - 20:26

Jeanne Van Der Heyden:

Wat zullen jullie weer genieten,fantastisch om dit allemaal mee te maken,de camper is inderdaad een beetje groot,maar lekker luxe is ook wel prettig.heel veel plezier saampjes.groetjes aan Maaike.xxxx

• 16 Juni 2014 - 21:28

Marloes:

Ben nu al benieuwd naar de foto's als je straks terug bent. Vind t wel een fijn idee dat jullie dit keer zo luxe op pad zijn. Heel veel plezier nog en pas op met al die wilde dieren! Liefs, Loesje.

• 17 Juni 2014 - 09:22

Tineke:

leuk leuk leuk...... dikke kus en veel plezier

• 17 Juni 2014 - 09:53

Marjan:

Fijn om te lezen , dat jullie het zo geweldig hebben. Blijf genieten en mooie foto's maken voor ons.
    Heel veel liefs voor jullie beiden, Mmmm

• 17 Juni 2014 - 21:29

Marian :

Hoi lieve alletwee, fijn dat het genieten is en de omgeving zo prachtig. Hopenlijk wordt de temperatuur ook wat hoger. Maak er maar een knusse vakantie van met veel foto's en reisverslagen. Lieve gr. Marian

• 20 Juni 2014 - 14:32

Marjan:

Beetje ongeduldig, ben eigenlijk wel toe aan een vervolg verslag. haha
    kuzje Mam