Bday, voetbal en Vancouver - Reisverslag uit Victoria, Canada van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu Bday, voetbal en Vancouver - Reisverslag uit Victoria, Canada van Els Vis van Heemst - WaarBenJij.nu

Bday, voetbal en Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Els

07 Juli 2014 | Canada, Victoria

Naast de camper een harde knal gevolgd door gelach.. Dat kan maar 1 ding betekenen, ballonnen! En inderdaad even later word ik bekogeld met ballonnen, wordt er een slinger opgehangen, Maaik zingt voor me, Lies en Thijs ook via what's app en krijg ik een kaart van mijn ouders en cadeautje van Maaik, Lies en Thijs (boek van Nicci French), it's my birthday!! We zijn lekker een flink stuk taart wezen eten bij "The Dutch Bakery" in Victoria. Helaas moest ik 's middags echt even naar bed, maar daarna was ik gelukkig weer good to go en hebben we lekker biertjes gedronken, oesters gegeten en nog een biertje gedaan in een leuke pub waar we ook nog even konden genieten van live muziek, top verjaardag dus!
De volgende ochtend moest Nederland voetballen tegen Mexico, we waren mooi op tijd bij een sportsbar om de 2e helft te zien. Beneden bij de bar zaten de Nl-supporters en op een verhoogd deel de Mexicaanse supporters. Wat een sfeer! En leuk om te zien hoe Canadezen in oranje t-shirts Nederland aanmoedigen! (en 's ochtends aan het bier zitten, Maaik en ik hebben het bij koffie en thee gehouden). Daarna zijn we naar de ferry gereden, terug naar Vancouver!
Volgende dag de camper weer inleveren, nog even de magnetron "teruggezet". Alles was in orde dus we konden naar het hostel. Na onze spullen gedumpt te hebben zijn we naar Grandville gegaan, winkeltjes gekeken, over de versmarkt gelopen en even in de zon gezeten terwijl er een jazzmuzikant aan het optreden was, lekker hoor!
1 juli is het Canada Day en zijn we met Garrick (een jongen uit het hostel) Vancouver in gegaan. Eerst ons vergapen aan alle Aziatische Canadezen (hilarisch de hoeveelheid foto's die ze nemen van elkaar/zichzelf). Daarna naar en door Stanley Park gelopen. Op de terugweg kwamen we op een gegeven moment langs een soort "wiet-markt", waar het roken van wiet gepromoot werd.. didn't see that one coming.. Super grappig dus. Daarna ging Garrick terug naar het hostel en kwamen Maaik en ik langs een hele gave (instrumentale) band, waar we de cd van gekocht hebben, 1 dude op viool ge-ni-aal! Nog een biertje gedaan en een hapje gegeten in de tent waar we begin van de vakantie ook waren :-)
Dag erna naar het strand (Jericho Beach) geweest en heb ik, heel heldhaftig al zeg ik het zelf, gezwommen!! Laatste dag voor ons vertrek hebben we souvenirs geshopt in Gastown, het oude centrum van Vancouver. En vrijdag was het na even chillen en lezen in een park tijd om naar het vliegveld te gaan. Na een flight from hell (lees: lawaai makende kinderen die slapen onmogelijk maken), zijn we dus weer veilig in Nederland, na een wederom fantastische reis!